top of page

הסיפור של סוזי

"אני בת 34. עליתי לארץ בגיל צעיר. ההורים שלי, עולים חדשים ללא מקצוע וללא שפה, לא הצליחו להשתלב. חיינו חיי עוני, בסביבה אלימה ומוזנחת. עברתי ילדות של מחסור וקשיים. בגיל 17 נישאתי כדי לצאת מהבית. הבאתי לעולם שלושה ילדים. אני ובעלי חיינו מהיד לפה. הקשיים הכלכליים הובילו אותי למעול בסכום כסף שהיה שייך למעסיק שלי. הורשעתי בגניבה והועברתי לטיפול של בית משפט קהילתי. במסגרת ההליך השיקומי התחייבתי לעבודה רציפה.

התחלתי לעבוד במאפייה. עמדתי על הרגליים שעות ארוכות והרווחתי שכר מינימום. בבית היה לחץ כלכלי, בעבודה רמסו אותי. העברית שלי עילגת, אין לי ביטחון. הרגשתי שאני צל של עצמי. לא ידעתי כמה זמן אחזיק מעמד בלי להיגרר שוב למעשה פלילי.

ואז הגיעו המלווים של קאמבק. תהליך האימון שעברתי חיזק אותי. בהמלצתם פניתי לבוס שלי וביקשתי שיממן לי קורס קונדיטורים. הוא הסכים, בתנאי שאתחייב לעבוד אצלו שלוש שנים נוספות. סיימתי את הקורס בהצלחה. כשחזרתי לעבודה, הגב שלי היה זקוף יותר.

המאמנת של קאמבק לא עזבה אותי. היא הראתה לי את ההצלחות שלי, וזה הביא להצלחות נוספות. הרגשתי שיש מישהו שרואה אותי, מישהו שאני רוצה להוכיח לו שאצליח.

בתהליך האימון הבנתי שיש לי כוחות, ושאין סיבה שלא אקבל קידום בעבודה. ביקשתי, ולהפתעתי אכן קודמתי. היום אני בתפקיד ניהולי. המשכורת שלי עלתה. אני כבר לא צריכה להתייצב בעבודה בחמש בבוקר. אני מרגישה חזקה, יש לי יותר זמן לעצמי ולילדים, ואני יותר רגועה. היום אין לי ספק שלא אתגלגל שוב לגניבה או עבירות אחרות".

The Story of Shalom

"I came up with a lot of ideas for things I wanted to do in my life, but I was scattered and disorganized. In a long process at Comeback, I learned to organize all the projects I set for myself.

Abed’s Story

“During the years in prison I married a woman from my village. When I was released I had a child from her, a child who doesn't know me at all. I had no idea how to be a father, how to go out and make a living."

Susie's Story

"I am 34 years old. I immigrated to Israel at a young age."

Meir's Story

“I think the program really gave me the opportunity to prove that I'm worth more.”

bottom of page